Copyright 2016 (C) by Wojciech Nowak

ALL RIGHTS RESERVED

19 września Krewmaniacy towarzyszyli klasie 2 gimnazjum ze Złotego Stoku podczas wycieczki do Międzygórza.

Grupa miała okazję zobaczyć kilka miejsc w tym niewielkim kurorcie i zdobyć informację na temat jego historii. Po odwiedzeniu wodospadu Wilczki oraz zapory na rzece Wilczce ruszyliśmy szlakiem w kierunku Śnieżnika.Po drodze ,dzięki uprzejmości pracowników GOPR odwiedziliśmy ich miejsce pracy .Panowie ,którzy mieli dyżur tego dnia bardzo dokładnie opowiedzieli nam o swojej pracy oraz o zasadach obowiązujących podczas wyprawy w góry.Zapoznali nas również ze sprzętem ,którego używają na codzień .Z tego miejsca bardzo dziękujemy panu Jankowi i panu Łukaszowi oraz panu Andrzejowi ,który pomógł nam zorganizować to spotkanie.

Zaraz po wizycie w GOPR ,na młodzież czekała pierwsza część zabawy ,którą dla nich przygotowaliśmy .Utworzone grupy miały za zadanie rozwiązać pierwszą część testu ,który dotyczył historii i geografii Międzygórza. Przyznajemy ,że młodzi ludzie z dużym zainteresowaniem wysłuchali wcześniejszych informacji ,bo test wypełnili prawie bezbłędnie.

W drodze do schroniska omawialiśmy kilka sytuacji związanych z pierwszą pomocą .Informacje te,całkiem niedługo po dotarciu do celu ,przydały się  :)Zaraz po obiedzie i chwili odpoczynku czekała druga część testu. Tym razem zawierał on pytania dotyczące pierwszej pomocy oraz zachowań w górach. Następnie grupy zaprezentowały zaaranżowane przez siebie sceny wypadków . Przyznajemy ,że ich kreatywność rozbawiła nas do łez. Po zaciętej walce na punkty całą zabawę wygrała grupa dzięwcząt .Jeszcze raz gratulujemy i życzymy udanej zabawy podczas realizacji voucherów(do ŁAMACZA oraz KINA) ,które były nagrodą .Po dniu pełnym atrakcji nadszedł czas na błogi sen . Następnego dnia zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy zdobyć szczyt  :) Ta część szlaku została szybko pokonana ,ale można było się tego spodziewać bo sen w schronisku bardzo wszystkim służył  :)

Na tym plan naszej wycieczki się zakończył i szczęśliwie powróciliśmy do domu  :) Dziękujemy za dwa dni dobrej zabawy i mamy nadzieję ,że nasze zaangażowanie w tą małą edukację ,będzie miało pozytywne skutki .